Kirándulás Egerbe

Képek a kirándulásról

A 6. b osztály az idei kötelező olvasmány színhelyére, Egerbe látogatott júniusban.

Háromórás vonatozás után érkeztünk ebbe a gyönyörű városba. A Dobó István téren, a város szívében, egy középiskolai kollégiumban kaptunk szállást, ahol egyetlen baj volt: az év végi hajtásban tanuló diákok miatt nagy csendben kellett lenni – különösen az esti, éjszakai órákban. A mi csapatunkban ez nagy próbatételt jelentett, de megoldottuk a feladatot: aludtunk éjszaka!

A megérkezés után rögtön a várba látogattunk, ahol sok érdekességet hallottunk az 1552-es várvédők hősiességéről, furfangos módszereikről a török ostromlók ellen. Abban az évben még sikerült Dobó István hős csapatának megvédeni várát az ostromlókkal szemben. Mindannyian szívesen harcoltunk volna a bátor vitézekkel.

A kollégiumban elfogyasztott finom vacsora után nagy sétákat tettünk a városban. Az esti órákban egy-egy feladatlappal a kezünkben kellett számot adni a látott nevezetességekről. Az osztály nagy része ezt a programot kedvelte legjobban. Nagy élmény volt a városi séta a gyönyörűen megvilágított vár lábánál. Persze leleményességre is szükség volt a feladatok megoldásához.

A második napot a Bükki Nemzeti Parkban töltöttük. Nagyon élveztük a sétát a Szalajka völgyben, megcsodáltuk a vízeséseket, láttuk a pisztrángokat a halastavakban, hegyet másztunk, utaztunk a kisvasúton. Sokat gyalogoltunk, jól elfáradtunk, mire a hazafelé tartó vonatra ültünk.

Milyen jó lenne, ha többször kirándulhatnánk a tanév folyamán! Az úton már a következő, többnapos kirándulásunkat terveztük. Bízunk benne, hogy élményekben az sem marad majd el az ideitől!