Utoljára kirándult a 8. c

Június 5-én a Margitszigetre indult a 8. c osztály. Az új 4-es metroval, majd a BKV hajóval utaztunk a szigetig. Gyönyörű panoráma tárult elénk a hajóról, láttuk a Várhegyet a Budai Várral, a másik oldalon pedig a Parlamentet csodálhattuk meg. A Margitszigeten már várt a kisvonat, mely körbevitt a szigeten. Jártunk a japán kertben, állatsimogatóban, és pihentünk a gyönyörű szökőkútnál, mely óránként más-más zenére lövelte a vizet.

Másnap korán keltünk és indultunk Balatonfüredre. Először a városnéző kisvonattal, a dottóval körbejártuk Füredet, majd a Tagore sétányon mentünk végig. Délre megérkeztünk hajóval Tihanyba, ahol a szállásunk volt. Még ezen a napon eljutottunk a Kalandszigetre, ahol 13 m-es magasságban másztunk, csúszkáltunk. A bátrabbak bemerészkedtek a Balatonba is, bár a víz hőmérséklete, még csak 17-18 0C-os volt. Vacsora után még egy esti sétát tettünk az apátsághoz, melynek szépsége, társulva a balatoni hangulattal, felülmúlhatatlan. Sokunknak itt nyilalt először a szívébe, hogy pár nap múlva búcsúzunk egymástól és elballagunk. Az éjszaka keveset aludtunk, inkább beszélgettünk, pingpongoztunk és rengeteget fényképeztünk. A második napon már jobb idő volt, így egy nappali séta és a pizzázás után: irány a Balaton. A víz hőmérséklete már jóval kellemesebb volt, mint előző nap, csak sajnos a rengeteg elpusztult hal látványa és szaga kicsit eltántorított a napozástól. Igaz ötödik osztályban ugyanezen a helyen voltunk osztálykiránduláson, amikor sokat túráztunk, de a gyerekek annyit könyörögtek, hogy megint Tihany legyen a helyszín, hogy kénytelen voltam rábólintani. Ez most más volt: remélem gyermekim érettebbek, okosabbak lettek, nemcsak nagyobbak. Több volt a játék, szórakozás a beszélgetés és rengeteg fényképezés. Az élmények megörökítésében nagy segítőnk volt Kuris Gabi néni, aki mindkét kirándulásra elkísérte osztályunkat. Köszönet Pécsvári Kitti szüleinek is, akik vitték-hozták táskáinkat Tihanyba.