A tanulás legfőbb célja, hogy gyermekeink olyan ismereteket szerezzenek, melyet az iskolapadból kikerülve jól tudnak hasznosítani, segítenek abban, hogy céljaikat elérve sikeres felnőtté váljanak.
Az iskolai kirándulások célja pedig, amellett, hogy a diákok jól érezzék magukat és emlékezetes élményben legyen részük, a közösségépítés, illetve az iskolában tanultak mélyítése, bővítése.
A 7. a osztály számára október elején szervezett kirándulás mindkét célnak maximálisan megfelelt, hiszen a Budapesten található Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpontot kerestük fel, ahol egy interaktív tárlatvezetés keretében ismertük meg a pénz történetét, szerepét mindennapi életünkben.
Többek között cserekereskedelmet folytatva saját bőrükön tapasztalhatták meg a diákok, milyen is volt a pénz megjelenése előtti világ. Mennyire tisztában kell lenni azzal, mi mennyit ér, hiszen rossz döntést hozva elkótyavetyélhetik portékáikat. Megismerték, az arany milyen módon határozza meg a pénzverdékben előállított érmék értékét, mi az oka a papírpénz létrejöttének, milyen biztonsági eljárások vannak hamisításának elkerülésére, mit jelent az aranyfedezet, vagy az infláció. Láthatták a II. világháború utáni hiperinfláció bankjegyeit melyeknek legnagyobb címlete 1 milliárd bil. pengő volt (Ez már nem került forgalomba.) Képet kaptak arról, hogyan váltja fel napjainkban a bankkártyás fizetés a készpénzforgalmat, ennek milyen előnyei és hátrányai vannak. Izgalommal tartották kezükben azt az aranytömböt, melynek értéke, mint megtudtuk, 340 millió forint. Végül lehetőségük volt arra, hogy maguk is előállítsanak saját arcképpel ellátott játékpapírpénzt, meghatározva annak színét, stílusát, biztonsági azonosítóját, értékét.
A múzeum diákoknak és nekünk kísérőiknek olyan maradandó élményt nyújtott, amelyről röviden csak annyit lehet mondani: Ezt látni kellett!
Pintér Lászlóné és Egri Ferenc