Az 6. c osztály honlapja

Május:

Bográcsozás

Június:

Osztálykirándulás (Székesfehérvár, Balatonfűzfő/mozi, Aquapark)

Kirándulás a Fundoklia völgybe

Osztályunk a többi iskolai osztállyal együtt szeptember 17-én csütörtökön egy rövid kirándulást tett a Tárnok és Érd határán lévő Fundoklia völgybe. A gyermekeknek tartott szakszerű előadás ízelítőt adott a természetvédelmi terület gazdag növényvilágából.

„Tárnok múltja” című kiállítás megtekintése

Osztályunk is ellátogatott, a Hajtóka Hagyományőrző Egyesület által szervezett, Tárnok múltját bemutató helytörténeti kiállításra. A tanulók itt megismerkedhettek községünk történetével, népi hagyományaival, öltözködési kultúrájával. A látogatás végén feladatlap kitöltése segített elmélyíteni a látott, illetve hallott tudásanyagot. A legjobb eredményt elért osztályok ünnepélyes körülmények között jutalmazásra kerültek. A versenyben osztályunk I. helyezést ért el.

A Sivatag világa kiállításon

A múlt évben az osztályunk Budapesten járt a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban, az esőerdő kiállításon.

Ez maradandó élmény volt számunkra és egyben hasznos is, ezért idén is nagy örömmel készültünk az újabb kiállításra. Ez szintén a Vajdahunyad várában volt, de most a sivatag és annak élőlényei volt a téma.

Eljött a nap, iskola után a tárnoki vasútállomásról indultunk. Mindenki hozott magával az utazásra enni- innivalót. Nagyon feldobott volt a hangulat már a vonaton is, jókat beszélgettünk és vártuk, hogy megérkezzünk a Déli pályaudvarra. Onnan mentünk tovább, majd később átszálltunk a kis földalattira, azzal mentünk a Hősök terére. Ott megnéztük a híres szobrokat és a kiírásokat is. Ekkor már közel voltunk a Vajdahunyad várához, ezért oda gyalog mentünk el. Bementünk a várba és megvártuk, amíg a tanárok jegyet vásárolnak nekünk. Eközben mi betettük a táskáinkat, kabátjainkat a ruhatárba. Utána jött egy néni, aki elmagyarázta, hogy mit is kell majd csinálni.

Az osztályoknak négy - ötfős csoportokba kellett állniuk. A csoportok kaptak egy golyót és egy nagy kerek lapot tele kilyukasztható számmal. Bejáratnál kezdődött a vetélkedő, amely a sivatagi állatokról szólt. Amelyik választ helyesnek gondoltuk, oda kellet a golyót belegurítani. Ha az „igen”-nél jött ki alul a golyó, akkor helyes volt a válasz. Ha jó volt a megoldásunk, akkor ki kellett lyukasztani a számát a nagy kerek lapon. A végén megnéztük a mezőgazdasági eszközöket, ami nagyon érdekes volt. Sokat gondolkodtunk azon, hogy mit, hogyan használhattak és milyen nehéz volt a munka a mai modern gazdálkodáshoz képest. Mindezek után elmentünk a büfébe ahol mindenki evett ivott, majd megkaptuk a jutalmat is. Az ajándék mindenkinek egy füzet és egy finom csokoládé volt. Ennek nagyon örültünk.

Ezek után még nem volt vége a kiállításnak, hiszen hátra volt még egy nagyon érdekes rész, amely a vadászatról szólt. Volt ott mindenféle régi fegyver meg állat. Nekem a sivatagi rész tetszett a legjobban, mert olyan érdekes leírásokat olvastam az állatokról, amelyeket korábban nem is tudtam. Sajnos véget ért a kiállítás, ezért hazaindultunk.

Sok új dolgot láttunk az osztállyal ismét, és közben sokat beszélgettünk is. Jól szórakoztunk! Szeretem az ilyen kirándulásokat, ezért jó lenne, ha jövőre is mennénk még hasonló helyekre!

Boncz Ákos 6. c

Farsangi fellépés

Osztályunk a Mary Poppins musicalból adott elő részletet a farsangon. A táncjelenetet a zsűri csoportos II. helyezéssel jutalmazta.

Mary Poppins és a kéményseprők
(karneváli fellépés)

Kirándulás a Liszt Ferenc repülőtérre

2011. április 2-án 9.00-kor indult az 5. c, 6. b és 6. c tanulóiból álló csapat Tárnokról Ferihegyre, illetve most már Liszt Ferenc Repülőtérre.

Amikor megérkeztünk, először az emlékpark látványosságait tekintettük meg, mivel csak negyed óra múlva indult a buszunk a bemutató kiindulópontjához. Nemsokára, a felnőttek biztonsági ellenőrzése és a belépési engedély megadása után, beléptünk a reptér zárt területére. Nagyon sok érdekes dolgot tudhattunk meg itt. Például: a reptéri biztonságról, a repülők landolásáról, a kifutópályáról, a reptéri tűzoltókról és még több tucat érdekfeszítő dologról. A vezetőnk elmesélte, hogy a reptéren a madárveszély miatt külön solymászatot tartanak fenn, hogy a többi madarat távol tartsák a gépektől azok biztonsága érdekében. Mikor a turistabusz a végállomásához érkezett, megnézhettük az emlékpark minden zugát. Azután egy hosszas séta következett: az utasforgalmi előtér erkélyén néhány gép le- és felszállását néztük végig.

Végül megint visszatértünk a parkhoz, és elindultunk hazafelé. 14.40-kor érkezett a busz haza.

Szerintem óriási élmény volt a kirándulás, mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani.

Pej Levente 6. c

Az iskolai Ki Mit Tud?-on

Filmfelvétel a Ki Mit Tud?-ról

Az Aquaworldben

A tavalyi évhez hasonlóan ismét egy felejthetetlen napot töltöttünk el a budapesti csúszdaparkban.