A 6. b osztály honlapja

Ének

A tanévre tervezett programok

Szeptember:

Biciklitúra a tárnoki tóhoz, a Művészetek
Házának megtekintése

Június:

Két napos kirándulás Egerbe

Két keréken a 6. b

A tavalyi osztálykirándulás sikerén felbuzdulva a 6. b túrával kezdte a tanévet.

Szeptember 15-én biciklire kaptunk, hogy a délutánt két keréken töltsük. Tizenheten szereztek kellemest élményt maguknak azzal, hogy csatlakoztak az elkötelezett biciklisták táborához. A Benta-patak első hídjánál, a mezőn, akadályversenyt rendeztünk. Hatalmas lelkesedéssel vettek részt, és szurkoltak egymásnak a gyerekek. Nem volt kis feladat tempósan kerülgetni a lehelyezett jelzéseket, utána teljes sebességgel visszaszáguldani a hepehupás réten. A „Fekete” ösvénynek nevezett keskeny földúton haladtunk tovább libasorban. A gyerekek szigorúan betartották a követési távolságot egy esetleges baleset elkerülése érdekében.

Beérve a lakott területre eltekertünk a frissen felújított Művelődési Házig, ahol szeretettel fogadták a kis csapatot. Megnéztük a szép épületet, a rovar kiállítást és egy képzőművészeti tárlatot is. Továbbindulva lekerekeztünk a Fő utcán a Tabán utcáig, majd rátértünk a Benta-patak második hídjához vezető földútra. Menet közben megcsodáltuk a Bonsai-kertet, végül rátértünk a Halas-tóhoz vezető ösvényre.

Félig megkerülve a tavat egy padokkal szegélyezett partszakaszt választottunk ki pihenőhelyül. Itt mindenki elővette a magával hozott elemózsiáját. Eszegettünk, beszélgettünk, gyönyörködtünk a szépen rendben tartott környezetben. A nap játékos sugarai kis aranyhidat futtattak keresztül a tó hullámain. A pihenő után vidáman ismét nyeregbe pattantunk, hogy tovább kerekezzünk a patak mentén, most már megállás nélkül, a túra kiindulópontjáig, az első hídig. 16 órakor visszaérkezve, mindenkinek további szép napot kívánva elvált az osztály. Aki tehette sietett haza elmesélni frissen szerzett élményeket. Köszönet az osztály szülői munkaközösségének a segítségért. Igazán felhőtlen, kedves délutánt sikerült szervezni az osztálynak.

Lejegyezte:
Kávai Katalin
os
ztályfőnök

Tárnoki pincelátogatás, egri vártúra

A 6.b osztály június 7-én megtartotta hagyományos pincebuliját. Majd június 8-9-én Egerbe kirándultunk.

Megnéztük az egri várat, a kazamatákat, a börtönmúzeumot, képtárat, és 3 D-ben a várról készült filmet. Esti uszoda programnak az időjárás is kedvezett.

Másnap ellátogattunk a régi fegyvertárba, ahol rendhagyó történelem órát tartottunk, majd a Gárdonyi ház kertjében Fekete Fruzsi és Horváth Bogi adta elő beszámolóját, de bűvészek is felléptek, majd elhangzott egy török népdal is eredeti nyelven. Délben pizza partyval vártak bennünket egy belvárosi pizzázóban, majd a Szemfényvesztő Kiállítás labirintusaiba tévedtünk. 45 percig a látást kizárva, csak a többi érzékszervünkre hagyatkozva járhattuk be a kiállítás termeit. A vonatutazás már cseppet sem volt kellemes a rekkenő hőségben.

A szülők csapata aggódva gyülekezett az állomáson. Mindenki látni akarta a fáradtan, ám de élményekben gazdagodva érkező kis csapatot.