Alsós tábor Zamárdi (2009. július)

Vonattal indultunk nyaralni a Balatonra: a 2.a, a 4.a, és a 4.d osztály tanulói. Csomagjaikat Kereszturi Ákos szállította. Köszönjük neki.

A faházak elfoglalása után azonnal fürödni indultunk. Vacsora után ismerkedési esten játszottunk, táncoltunk, barátkoztunk egymással. Másnap reggel tornával kezdtük a napot. A nap nagy részét ismét a Balatonon töltöttük. Sokat fürödtünk, vizibicikliztünk, csúszdáztunk. Este számháború következett. Csütörtökön és pénteken megnéztük Zamárdi nevezetességeit (kilátó, szamárkő, Néprajzi Gyűjtemény, Tájház, templom…). A tábori sportpályákon jókat zsinór - és röplabdáztunk. A kicsiknek rókavadászatot és békakeresést is szerveztünk. Szombat este kertmoziba mentünk. A csendespihenőket is aktívan töltöttük. Az udvar árnyas fái alatt játszottunk (nyomorgó, óriás sakk), kirakóztunk a teraszon, a faházakban twistereztünk, társasoztunk.

Utolsó este, a sok fürdéstől elcsigázott csapatra még kincsvadászat és tábortűz várt. Kicsit elfáradva, de élményekkel telve érkeztünk hétfőn haza, Tárnokra.

Kelemenné Szántó Gabriella

Képek a táborról

Színjátszó tábor az általános iskolában (2009. június)

Július első hetében 19 kisgyerek vette ismét birtokba a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola zsibongóját. Nagyné Balázs Gabriella drámapedagógus, színjátszásrendező, tanító  és Berki Cecília tanító vezetésével színjátszótábor indult. Külön öröm, hogy leendő elsősök is bekapcsolódtak a programokba. Az öt nap aktív munkával telt el, hiszen színpadra állítottuk az Aranyos tarajos kiskakas című orosz népmesét. A díszleteket magunk készítettük, és ami lényeges volt, nem kaptak a gyerekek szövegkönyvet. Az effajta rögtönzésen alapuló színház nagyban hozzájárult a sokoldalú személyiségfejlesztéshez, a szókincsbővítéshez, a társas kapcsolatokat fejlesztette, és ami nagyon lényeges, oldotta a feszültséget,segítette a kooperációs munkát. Megvalósítottuk a játékos tanulást. A színjátszáson kívül kézműves foglalkozások, kirándulás és az elmaradhatatlan meseolvasás is része volt a tábornak. A képek magukért beszélnek. Valóban egy felejthetetlen hetet töltöttünk együtt, sok-sok nevetéssel, mókával fűszerezve. Reméljük, hogy jövőre ismét  találkozunk, és még több leendő elsős is részese lenne ennek a szabadidős  rendezvénynek.

Nagyné Balázs Gabriella

Képek a táborról

Felsős tábor Káptalanfüred (2009. június)

Több éves szünet után Egri Ferenc kollégámmal nyári tábort szerveztünk felsős tanulóink számára a Balaton északi partjára, a több szempontból is ideális Káptalanfüredre. Fekvéséből adódóan egy sereg egész napos program szervezésére nyílt lehetőség (túrák, kirándulás, fürdés, hajókázás stb.). E mellett maga a tábor és közvetlen környezete is kiváló helyszín a különféle versenyek, vetélkedők, játékok szervezésére, lebonyolítására.

Sajnos az időjárás némileg átalakította a tábor menetével kapcsolatos terveinket. Az első két napra az esőzések miatt főleg helyi programokat szerveztünk (menetlevél készítés, daltanulás, versírás, esti séták a tóparton, sportversenyek, egyéni akadályverseny, bátorságpróba), illetve kedd délután Veszprémbe kirándultunk. Szerencsére szerdától már jobb időnk volt, így ezen a napon el tudtunk menni Balatonfüredre és Tihanyba. E helyeken bepillanthattunk a balatoni bringafesztivál előkészületeibe, hajókáztunk, megtekintettük a tihanyi apátságot, fagylaltoztunk, megkóstoltuk a Kossuth-forrás enyhén szénsavas vizét, gyönyörködtünk Füred és a Tihanyi-félsziget szépségeiben.

Másnap ismét Balatonfüred felé vettük az utunkat, de már egészen más miatt. Az Aquaparkban töltöttük el az egész napot. A fürdőzés mellett a csúszda rengetegben mindenki megtalálhatta a magának legmegfelelőbbet, sőt többen az összeset kipróbálták. A gyerekek lelkesen vettek részt a különféle lecsúszási ügyességi versenyekben. Estére néhányan lepirulva, többen kellemes fáradtsággal készültek a szalonnasütésre. Ekkor már a takarodóval sem volt probléma: könnyen álomba szenderültek a gyerekek is, mi is.

Péntekre maradt a csere-hegyi kilátóba történő túra, illetve befejeződtek a sportversenyek. Ebéd előtt megtartottuk a tábor jutalmazással egybekötött értékelését. A hazautazásunkra ismét elromlott az idő, szakadó esőben szálltunk fel a vonatra.

A változékony időjárás ellenére a táborozók véleménye alapján kollégámmal együtt úgy gondoljuk, élménydús, jól sikerült tábort sikerült megvalósítanunk. Reméljük, hogy jövőre még több gyerek vehet részt programjainkon.

Végül, de nem utolsósorban, szeretnénk megköszönni a Tárnoki Iskola Alapítványnak anyagi támogatását, ami nagy segítség volt programjaink megvalósításában.

Érdi Antal

Képek a táborról

Soproni kerékpártábor (2006. július)

Július 3. hetében indultunk útnak Sopronba. A csoport nagy része kocsikkal ment, ketten vonattal.

Hosszú volt az utazás, de megérte. Mikor megérkeztünk egy nagyon szép városban találtuk magunkat. Hamar kipakoltunk és irány kerékpározni. A közelben lévő Brennberg-bányára tekertünk ki. Megnéztük a Bányász Múzeumot, majd irány a szállás. Szép és izgalmas út volt. Este vacsora, majd séta a lámpafényes városban. A belvárosban találtunk egy nagyon jó cukrászdát. Minden este ide jöttünk fagyikelyhet enni. Jobbnál jobbakat ettünk.

Másnap indultunk Fertőrákosra. Itt megnéztük a kőfejtőt és az ásványmúzeumot, majd Ausztria felé vettük utunkat. Mörbist és Rusztot néztük meg. Ez a túra még nem volt olyan nagy, jól bírtuk. Harmadik nap Balf mellett tekertünk Fertődre, ahol megnéztük a kastélyt. Visszafelé megálltunk Hegykőn, ahol „lemostuk” magunkról az út porát a strandon.

Csütörtökön ismét Ausztria felé vettük az útirányt, Oberpullendorfba mentünk. Degeszre tömtük magunkat és a szatyrainkat édességgel. Szerencsére volt hűtőtáskánk, így a szálláson nem „forrócsókit” ittunk. Következő nap egy új határátkelőn mentünk ismét Ausztriába: Eisenstadtba: ahol szétnézhettünk a hatalmas bevásárlóközpontban. Volt mit nézni!! Majd megnéztük a városban lévő kastélyt, Haydn szülőházát és a kastélyparkot. Gyönyörű volt.

Az utolsó túránk Nagycenkre vezetett. Megnéztük és megmásztuk a vasútmúzeum összes mozdonyát,  kocsiját, meglátogattuk a kastélyt is. A nagy melegre való tekintettel ( 37 – 38 C° ) hamarabb visszatértünk a szállásra. A meleg enyhülésére közkívánatra kimentünk a városba „plázázni”. Este utoljára mentünk fagyizni. Fantasztikus fagyikelyheket kaptunk ismét. Vasárnap összepakoltuk a csomagjainkat és a kerékpárokat utána indultunk haza.

Örülök, hogy elmentem ebbe a táborba, mert egyrészt új barátokra tettem szert, másrészt pedig rengeteg élménnyel gazdagodtam! Nekem ez volt az idei nyár legjobb hete!