Felsős tábor Káptalanfüreden (2011. július)

Képes tábori beszámoló

Vendégként a tárnokiak táborában

Az osztálytársam meghívására érdi lányként  részt vehettem a tárnoki iskola által szervezett nyári táborban.

Július 4-én elmentünk a tárnoki vasútállomásra, ahol már várt minket a bőröndöket szállító teherautó. Mindenki elbúcsúzott a szüleitől, majd a vonat is megjött. Felszálltunk rá és elindultunk.

Azon a kocsin, ahova mi szálltunk fel, nem volt hely, ezért sajnos végig állnunk kellett, de ez sem rontotta el a hangulatot. Székesfehérvárnál átszálltunk egy másik vonatra, ahol a csoport egymásra talált, és új barátságok kötődtek. Egy és fél óra múlva megérkeztünk úticélunkhoz, a Balaton északi partján található Káptalanfüredre. Kicsomagolás után felsétáltunk a helyi kilátóhoz, és szemünk elé tárult a varázslatos Balaton látványa. Bementünk még a kilátóhoz tartozó galériába is, ahol gyönyörű festményeket láttunk.

Mikor visszaértünk, finom vacsora várt minket. Este számháborúztunk, majd lementünk a Balatonhoz játszani.

Másnap reggeli után rögtön indultunk az veszprémi állatkertbe, amit Kittenberger Kálmánról neveztek el, és az egész napot itt töltöttük. Miközben szabadon sétálhattunk, megcsodáltuk az állatokat. Ebéd után átmentünk az állatkert másik részébe, ahol a Szafarin élő emlősöket láttuk. Visszamentünk a táborhelyre és lementünk a Köcsi-tóhoz, melyet kizárólag az eső táplál. A tanösvényen végigmenve sok érdekes dolgot tudtunk meg Viki nénitől a tó és környezetének titkairól. Ezután egy izgalmas film megtekintésével fejeztük be a napot.

Szerdán és csütörtökön a balatonfüredi Annagora Aquaparkba mentünk lubickolni. Sokat fürödtünk és csúszdáztunk is.

Szerdán, amikor visszaértünk a táborba, várt minket a rossz hír a szomszéd táborban való ételmérgezésről. A vacsora után egyéni akadályversenyen vettünk részt, melyen az eddig történt érdekes dolgokról kérdeztek a hat állomás közben. Este elmentünk még a strandra, ahol szalonnasütés mellet tábortüzeztünk, és szkander-bajnokságot tartottunk.

Csütörtökön, az esti programok közül először Csaba bácsi, gitározott nekünk, aki kerékpárral érkezett vendégségbe hozzánk. Majd a szafari vadászat nevű pontszerző játék következett. Végül az igazán félelmetes bátorságpróba zárta a napot.

Az utolsó nap, melyen összepakoltunk és átadtuk a házakat, a fiúk és egy-két bátor lány egy „kommandós kiképzésben” vettek részt. Az ezután következő eredményhirdetésen megtudtuk ki teljesített a héten a legjobban. A csoki díjak átvétele után, amiből minden táborlakó részesült teljesítménye alapján, lementünk a strandra és fürödtünk a Balatonban.

Végül elindultunk hazafelé, s mikor megérkeztünk, szomorúan búcsúztunk el egymástól, ám boldogan láthattuk újra otthoni szeretteinket.

Úgy gondolom, hogy ez egy csodálatos és izgalmas tábor volt. Egy kedves, örömmel teli társaságban tölthettem el ezt a hetet. Én nagyon jól éreztem magam.

Bischof Lili
Érd, Vörösmarty Mihály Gimnázium

Képes tábori beszámoló

1. nap
Utazás, Körletrendezés, Túra a Csere-hegyi kilátóhoz, Számháború, Éjszakai játék