Versenytájékoztató
A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, minden versennyel kapcsolatos tevékenység március végétől felfüggesztésre került!
Praktikus infók az internetes előfordulóról
Belépés az ALF tesztek megnyitásához
Információ a belépéshez az MFTFE verseny csapatainak:1. Kattintsunk a "Belépés az ALF tesztek megnyitásához" linkre
2. Kattintsunk az "Adja meg az iskola kódját" mezőbe
3. Írjuk be: tarnokiskola
4. Kattintsunk az INDÍT gombra
5. A TANULÓ szöveg alatti "Kérem válasszon egy osztályt!" mezőben
a szélén levő nyíllal megjelenítve válasszuk ki a kategóriát
(2020 MFTFE verseny 5-6. kategória vagy 2020 MFTFE verseny 7-8. kategória)
6. Az alatta levő "Kérem válasszon egy tanulót!" mezőben
a szélén levő nyíllal megjelenítve válasszuk ki a csapatnevünket
7. Írjuk be a jelszavunkat
8. Kattintsunk a BEJELENTKEZÉS gombra!9. A tesztek a zöld nyíllal indíthatók
(amikor az engedélyezett)A verseny lebonyolítói, támogatók
Kedves Felkészítő Kolléga!
Nagy örömünkre szolgál, hogy mint benevezőt köszönthetünk az idei tanévben első alkalommal megrendezett versenyünkön, ahol egy izgalmas megmérettetés keretében emlékezünk meg azokról, akik tevékenységükkel maradandót alkotva írták be magukat a technika és a tudomány történetébe. Az alábbiakban ismertetjük a verseny legfontosabb tudnivalóit:
Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége
Magyar Nemzeti Múzeum
Tárnoki II. Rákóczi Ferenc Sportiskolai Általános Iskola
Támogatók:
Stiefel Eurocart Kft.
Tárnok Nagyközség Önkormányzata
Tárnoki Iskola AlapítványRészvételi díj: nincs
A Magyar Nemzeti Múzeum támogatásával létrejött verseny hiánypótlásként olyan tudásanyagot közvetít a tanulók számára, amivel a különböző tantárgyak tananyagának feldolgozása során csak kis mértékben találkoznak.
Világunk megértéséhez ismerni kell, hogy elődeink tevékenysége miként alakította annak arculatát. Különösen fontos tudni, hogy az egyetemes fejlődéshez miként járultak hozzá az egyes személyek, ezen belül pedig hazánk nagyjai, hiszen ez segít abban, hogy helyes képet alakítsunk ki országunkról. Tanulóink történelem-, magyar-, rajz- és énekórán a tárgyak anyagának feldolgozása során megismerkednek azokkal, akik jelentőset hoztak létre a különböző területeken. Azonban a világot alakítók neve a reál tárgyak oktatása során alig kerül elő, pedig tevékenységük döntően meghatározza azt a környezetet, amelyben élünk. Hiánypótlásként, szükség van egy olyan vetélkedőre, melynek segítségével gyermekeink megismerhetik az ezen a területen tevékenykedők munkásságát, illetve mindennapjainkba beépülő szerepüket.
Annak érdekében, hogy ez a speciális tudásanyag a benne rejlő pozitív személyiségformáló erővel közkincsé váljon, kerül meghirdetésre a Magyar Feltalálók, Tudósok és Felfedezők Erdélyi Csapatverseny.
Benevezni lehetett 5-6. illetve 7-8. évfolyamos kategóriában. De természetesen lehetőség volt mindkét kategóriában történő benevezésre is.
A versenyre 5-6. kategóriában 23, a 7-8. kategóriában pedig 36 csapat jelentkezett. Csapatneveiket az alábbi táblázatok tartalmazzák.
5-6. évfolyam
Csapatnév 1 6.(B)Irodalmárok 2 AC/DC 3 ALMÁK 4 Bécsiszelet 5 Bűvöskockák 6 DaVinci leszármazottjai 7 Dobostorta 8 Holografikusok 9 Hupikék Törpikék 10 Kaktusz Sereg 11 Ketchup 12 Kincskeresők 13 Kincsvadászok 14 KÍVÁNCSIK 15 Legendás csapat 16 Marosiak 17 Spílerek 18 Szabadkőművesek 19 Szatmári kistudorok 20 Töri királyok 21 TRAJÁNUSZ ET-MS 22 TRAJÁNUSZ-6C 23 Tudósok 7-8. évfolyam
Csapatnév 1 (N)AGYMENŐK 2 Anonym 3 Atomok 4 Dinók 5 Elektronikus Kisokosok 6 Elektronok 7 Elit Alakulat 8 Emilkék 9 Erdélyi Titánok 10 Erdélyi Vinetták 11 Észbontók 12 Feltalálók 13 FIZIKÁSZOK 14 FIZIKUSOK 15 GYUFASZÁLAK 16 Históriások 17 HistoryFaces 18 Igen 19 Jövő reménységei 20 Lángelmék 21 LM 22 MAGYAROSOK 23 NEÓN-ZEBRÁK 24 Pink Warriors 25 Refi Team 26 Rubik 27 Szalmakrumpli 28 Szappanautók 29 SzerényGéniuszok 30 Szökik a málna 31 Team4 32 Teljes kiörlésű 33 The Best 34 Tisza 35 VISZTULA 36 Zümi
A verseny két fordulóban kerül megrendezésre.
Első forduló:
Az első forduló: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
Egy alkalommal a benevezett iskolák, saját iskolai környezetükben, meghatározott időkeretű internetes tesztet töltenek ki.
A közülük kikerülő legjobb hat-hat csapat kerül be a döntőbe, ahol a nyertesek értékes jutalomban részesülnek.
A tesztfeladatok elérése az Alf tesztkészítő programmal, a Stiefel Eurocart Kft. segítségével fog megvalósulni.
A teszt demo verzióját kipróbálásra a http://www.alftesztek.hu/ link segítségével lehet letölteni.
Esetlegesen azonos pontszám elérése esetén , az a csapat kerül helyezettként előrébb, amelyik jobb időeredménnyel tölti ki a tesztet.
Második forduló, döntő:
Helyszín: Szováta Teleki központ
A verseny időpontja: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
A döntőt a központ által biztosított két különteremben rendezzük meg a benevezett két korcsoport 4 fős csapatai számára (5-6. évfolyam és 7-8. évfolyam) Megmérettetésük párhuzamosan fog lezajlani.
Maga a verseny csapatonként egy-egy gépen fog megvalósulni, meghatározott időpontban és időtartamban. Mivel van olyan felkészítő, aki több csapattal mindkét korcsoportban érdekelt, úgy gondoltuk, ne egy időpontban legyen az 5-6.-osok és 7-8.-osok küzdelme.
1. Időpont:
5-6. kategória: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
7-8. kategória: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
A tesztek csak ezekben az időtartamokban érhetők el. (Biztonsági tartaléknak tettem még hozzá 15 percet, ha valami miatt csúszna a teszt indítás.)
2. Próbaverseny
A hatékony felkészülés érdekében, illetve, hogy kibukjanak az esetleges a technikai problémák, lehetőség lesz egy próbaversenyre is. Ezen a a versenyhez hasonló feladatok segítségével küzdhetnek meg egymással a csapatok. Ezen való részvétel két előnnyel is jár. Megismerhetik a csapatok a verseny milyenségét, illetve tesztelni lehet mennyire megfelelő a versenyhez a használt informatikai rendszer. Kérek mindenkit, hogy használja ki a lehetőséget, hogy kiderüljenek a technikai problémák és azt ellehessen hárítani.
A próbaverseny időpontja:
Próbaverseny 5-6. kategória: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
Próbaverseny 7-8. kategória: A koronavírus miatt bevezetett korlátozások miatt, az időpont még nincs meghatározva.
3. Gyakorló feladatsor
Elhelyeztem egy próbatesztet is. Ez tetszőleges időpontban korlátlanul elérhető minden benevezett csapat számára. Segítségével tanulmányozható az ALF tesztprogram használata, illetve látható milyen módon kerül számonkérésre a felkészülési anyag.
4. A versenytesztek elég sok kérdést tartalmaznak, ezért nehéz lesz, de mindenki számára egyformán. Mivel leginkább lexikális ismeretek számonkéréséről lesz szó, a gyorsaság biztosítja azt, hogy a válaszok főleg tudás, ne interneten, papírokon való keresgélés alapján szülessenek meg. Azonos pontszám esetén az esetlegesen kevesebb idő biztosítja a jobb eredményt. Szeretném hangsúlyozni, hogy a megoldási idő csak egyforma elért pontszám esetén számít, vagyis csak akkor lépjenek tovább a csapatok adott időkereten belül a következő kérdésre, ha biztosak a válaszban. De ha ez már meg van akkor viszont ne tétovázzanak!
5. A teszt hasonló mint a próbateszt, azonban van két különbség.
Az egyik, hogy több feladatot tartalmaz, (és természetesen csak egyszer indítható el.)
A másik, hogy mivel vannak olyan iskolák, ahonnan több csapat indul, a verseny tisztasága és hogy ne zaklassák egymást a kitöltés közben a csapatok, a feladatok sorrendje véletlenszerűen generált. Vagyis ugyanazokat a feladatokat kell megoldani mindenkinek, de nem ugyanolyan sorrendben. Ez azonban esetleg jelentheti azt, hogy valaki kezdésként egy nehezebb feladatot kap. Hívjuk fel a gyerekek figyelmét, nehogy ilyenkor feladják, mert lesz utána könnyebb! A végére úgyis mindenki ugyanazzal a kérdéssorral találkozott.
6. Javaslom, hogy legyen a csapatoknál írószer és papír, mivel lesz olyan kérdés (például sorrendbe tétel) amit könnyebb megoldani, ha leírunk bizonyos dolgokat.
7. Kérem, hogy a verseny előtt minden résztvevő csapat külön-külön lépjen fel a felületre, ne a verseny napján derüljenek ki az esetleges problémák.
8. Eredményhirdetés a döntőbe jutó hat-hat csapatról a verseny utáni napon történik a honlapon keresztül. A bejutóknak pedig e-mailen juttatom el a további versenyinformációkat.
Felkészülési anyag
A benevezők felkészülésének segítésére, illetve hogy valamilyen képet alkossanak a versenyről, a kiválasztott személyek munkásságával kapcsolatos bemutató anyagokat elhelyeztük iskolánk honlapjának Oktatási anyagok részén, a Magyar feltalálók, Magyar felfedezők, Magyar Tudósok menüpontok alatt. A 7-8.-osoknak minden itt található személy munkásságából, az 5-6. osztályosoknak pedig ennek csak egy részéből kell készülni. Ezek:
Asbóth Oszkár, Bíró László József, Bodor Péter, Dobos C. József, Galamb József, Ganz Ábrahám, Gábor Dénes, Goldmark Péter Károly, Irinyi János, Jánosi Marcell, Járay Pál, Jedlik Ányos István, Kandó Kálmán, Kempelen Farkas, Neumann János, Pavlics Ferenc, Puskás Tivadar, Rátai Dániel, Rubik Ernő, Schwarz Dávid, Balázs Dénes, Benyovszky Móric, Cholnoky Jenő, Sass Flóra, Kőrösi Csoma Sándor, Stein Aurél, Teleki Sámuel, Vámbéry Ármin, Bolyai János, Kitaibel Pál, Radetzky Dezső, Radetzky Jenő ,Szent-Györgyi Albert, Kemény János, Semmelweis Ignác, ifj. Simonyi Károly és Wigner Jenő
A válogatás segítése érdekében a felsorolt neveket a honlapra feltöltött anyagok leírásánál dőlt betűvel jelöltük.
A felkészülés segítése érdekében kiemeltük vastag dőlt betűvel a szövegek azon részét, amelyek kapcsolatban állnak a feladatbank kérdéseivel.
A honlapunkra látogatóknak egy köszöntőt is írtunk, ahol megindokoltuk, miért is tartjuk fontosnak az elhelyezett anyagok megismerését.
Itt, a versenyre való felkészülés érdekében egy feladatbank található.
Ez 90 %-ban tartalmazza a versenyteszt kérdéseit.
Mintateszt feladatok a gyakorláshoz :
Totó, ahol három válaszlehetőségből kell kiválasztani a helyeset.
Keresztrejtvényben egy-egy jellemzőt olvashatunk különböző személyekről, kiknek a nevét megfelelő helyre beírva kapjuk a megfejtést, amely még egy-két kérdéssel van kiegészítve.
Kinek a neve rejtőzik a betűk között lapon fel kell ismerni, hogy az összekevert betűk kit takarnak, illetve párosítani egy-egy rá jellemző dologgal.
Ki van a képen? feladatnál fel kell ismerni ki van a képeken, illetve meg kell adni egy dolgot, amely a nevekhez köthető.
Ez 100 %-ban tartalmazza a versenyteszt kérdéseit.
Mi van a képen? kérdésnél ugyancsak rajzról, illetve fotóról kell eldönteni, mit ábrázol, illetve megállapítani, kinek a nevéhez fűződik.
Ez 100 %-ban tartalmazza a versenyteszt kérdéseit.
Egészítsd ki! feladataiban hiányos nyitott mondatok olvashatóak. A feladat ennek értelemszerű kitöltése.
Ez 90 %-ban tartalmazza a versenyteszt kérdéseit.
Párosítsd a számokat a nevekkel lap kitöltésékor a személyeket párosítani kell azzal a dologgal, amely hozzájuk fűződik.
Természetesen a megtanultak, a leírt %-oknak megfelelően a tesztprogram segítségével egyéb módon is számon kérhető.
Szóbeli kérdések: A véletlenszerűen adott kérdések fele található meg itt.
Ez a döntőbe jutott csapatok számára érdekes.
A felmerülő esetleges kérdésesekre szívesen válaszolunk.
Elérhetőség: Tel: 00-36-20-4106359 illetve egrif@index.hu
A szervezők nevében jó felkészülést kívánunk!