Az 2. a osztály honlapja

Papírgyűjtés

Október:

Október 6-i megemlékezés

Tanulmányi séta az alcsúti arborétumban

November:

Kirándulás az Apátkúti-völgybe és Visegrádra

Tanulóink készítették

„Tárnok múltja” című kiállítás megtekintése

Osztályunk is ellátogatott, a Hajtóka Hagyományőrző Egyesület által szervezett, Tárnok múltját bemutató helytörténeti kiállításra. A tanulók itt megismerkedhettek községünk történetével, népi hagyományaival, öltözködési kultúrájával. A látogatás végén feladatlap kitöltése segített elmélyíteni a látott, illetve hallott tudásanyagot.

Bővebben a kiállításról

Arborétumban jártunk

Az alcsúti arborétum csodaszép gyöngyszeme a magyarországi botanikus kerteknek. Ezért a 2. a és a 2. c osztály úgy határozott, egy napsütéses őszi délelőttön bebarangolják. Több mint 540 féle fa és cserje fogadta a túrabakancsos kis csapatot. A lenyűgöző szépségű angolkertben a növények korabeli építményeket rejtettek, melyek mind felfedezésre vártak.

Lábunk alatt megszámlálhatatlan apró béka ugrabugrált, a korhadt fatörzseken cincérek, pillangók pihentek. Mohos kövek között jutottunk a kastély romjaihoz. Földig hajló bokrok között kirándultunk tovább, s a babaházat elhagyva egy réges-régi medvebarlang bukkant elő a sziklák közül. Vándorbotokra támaszkodva jutottunk el egy omladozó, félhomályos barlanghoz. Kijáratából már jól látszott a terebélyes almafa, mely finom tízóraival kínált, a sombokrok pedig csak úgy ontották édes terméseiket.

Kitűnő bújócskázó helynek ígérkezett a buxusokból kialakított labirintus a kápolna szomszédságában. A hatalmas tó régi kőhídjáról figyelhettük az úszkáló vadkacsákat. Az éger- és platánfák alatt védett vadvirágok tarkították a rétet. Nem szakítottunk belőlük, csak csodáltuk őket. A hátizsákok mélyén egyre gyarapodtak az ősz ajándékai: színes falevelek, bogyók, tapló- és lepkegombák, üres csigaházak, tobozok, makk, kagylóhéj. A mosolygós őszi nap szívesen csalogatott volna vissza még minket a kert borostyános sűrűjébe, de sajnos délben indulnunk kellett hazafelé.

A begyűjtött kincsekből gyönyörű alkotások születtek, melyek a tantermek faláról idézik fel az alcsúti sétát, s azt a sok új ismeretet, élményt, amellyel azon a délelőttön gazdagodtak a gyerekek.

Markó Ágota

Kirándulás a Kamaraerdőbe

Alig ért véget a téli szünet, január 5-én a 2.a és a 2.c osztályosok kirándulni indultak. AZ előző alkalommal az őszi erdőt csodáltuk meg, most a téli természetben gyönyörködtünk. A Kamaraerdőbe indultunk buszunkkal, ami elvitt a Panoráma Vendéglőhöz. Innen indult a fehér alapon piros csíkkal jelzett turista út, melyen téli sétánkra indulunk. Mindenki izgatottan kereste a turista jelzéseket a fák törzsén, nehogy „eltévedjünk”. Természetesen az út minden lejtőjét kihasználtuk egy kis csúszkálásra. Ahol csak lehetett a magukkal hozott hócsúszkákra pattanva siklottunk lefelé. Útközben megcsodáltuk a zúzmarás faágakat, hó borította lejtőket. Sétánkat az itt telelő madarak csiripelése kísérte. A Nagyrétre érve, meredek havas lejtőt találtunk. Itt aztán hatalmas csúszkálást rendeztünk. Boldog gyermekek zsivaja verte fel az erdő csendjét. Buszunk a Szoborparknál várt minket, ahova 15 perc alatt elsétáltunk, de ez az út már igen nehezen ment a sok apró lábnak. Kipirult, megéhezett, fáradt gyereksereg érkezett ebédre az iskolába.