A 6. b osztály honlapja

A "Gyors ész, hamar kész" versenyen

Eredményesen szerepeltünk a Ki Mit Tud? - on

Filmfelvétel a Ki Mit Tud?-on előadott jelenet főpróbájáról

Sikeres szereplés az iskolai Vers- és prózamondó versenyen

Kirándulás a Liszt Ferenc repülőtérre

Kirándulás az Állatkertbe

Kirándulás az Aquaparkba

Kirándulás a BNV-re

Osztályunkból 16-an vettek részt az iskola által szeptember 8-án, csütörtökön szervezett kiránduláson. Kicsit csalódtunk abban, hogy idén sokkal kevesebb kiállító volt mint a tavalyi évben. A cégek által biztosított ajándékok is jóval alatta maradtak az előzőleg tapasztaltaknak.

A harmadikként, utolsónak meglátogatott pavilon azonban bőven kárpótolt mindenért. A látnivalók mellett itt számos játéklehetőségre nyílt lehetőség.

Ügyességet illetve fizikai erőt kívánó sportok mellett kézműves foglalkozáson vehettünk részt, valamint kipróbálhattuk a legújabb számítástechnikai eszközökkel működő játékokat is. Aki pedig elég bátor volt kígyósimogatáson is részt vehetett.

Kirándulás a Fundoklia völgybe

Osztályunk a többi iskolai osztállyal együtt szeptember 17-én csütörtökön egy rövid kirándulást tett a Tárnok és Érd határán lévő Fundoklia völgybe. A gyermekeknek tartott szakszerű előadás ízelítőt adott a természetvédelmi terület gazdag növényvilágából.

„Tárnok múltja” című kiállítás megtekintése

Osztályunk is ellátogatott, a Hajtóka Hagyományőrző Egyesület által szervezett, Tárnok múltját bemutató helytörténeti kiállításra. A tanulók itt megismerkedhettek községünk történetével, népi hagyományaival, öltözködési kultúrájával. A látogatás végén feladatlap kitöltése segített elmélyíteni a látott, illetve hallott tudásanyagot.

Bővebben a kiállításról

A Sivatag világa kiállításon

A 6. évfolyam október végén a Budapesti Mezőgazdasági Múzeumba látogatott, ahol az állandó bemutatók megtekintése mellett végigjárták a sivatag élővilágát megismertető szezonális kiállítást is. A tanulók sok érdekességgel találkoztak itt miközben játékos módon válaszoltak a témában feltett kérdésekre, illetve részt vettek a különböző interaktív játékokon

Újévi korcsolyázás

Osztályunk vállalkozó tagjai, kihasználva a téli hideg adta lehetőséget, az év első tanítási napján egy órát közösen korcsolyáztunk. Bár a programra kevesen jöttek el, de akik ott voltunk jól éreztük magunkat.

Délutáni szánkózás

Kihasználva a délelőtt leeső havat, délután találkoztunk, hogy kipróbáljuk az iskolai szánkódombot. Sajnos, most se voltunk sokan. Sebaj, majd legközelebb.

Farsangi fellépés

Osztályunk közös és egyéni produkcióval is fellépett az iskolai jelmezversenyen. Vass Zóra Székesfehérvárként, Benkő Enikő csirkecombként vonult a zsűri elé. A megmérettetésen II. illetve III. helyezést értek el. Az "Egy kis malac röf röf röf" produkciónk pedig holtversenyben II. lett a csoportos felvonuláson.

vissza

Egy kis malac röf röf röf
(karneváli fellépés)

Osztályunk sikere a helyesírási versenyen

Osztályunkat négyen is képviselték a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny iskolai fordulóján. Évfolyamszinten mindannyian bekerültek az első hat közé.

Helyezéseik a következők:

Vass Zóra                I.

Berkes Dániel        III.

Kun Vitold            IV.

Battai Blanka        VI.

GRATULÁLUNK!

Kirándulás a Liszt Ferenc repülőtérre

Egy napsütéses szombat délelőtt egy igen érdekes kiránduláson vettünk részt, ellátogattunk a volt Ferihegyi repülőtérre. Itt egy részt megtekintettük a repülőgép múzeumot, ahol az óriásokba beszállva, megpróbáltuk elképzelni milyen érzés is lehet odafenn. Másrészt külön bússzal bejártuk az egész repteret, megismertük a legrejtettebb zugait is, ami az utasok előtt láthatatlan marad. Csodálkozva hallgattuk az idegenvezető által mondott sok érdekességet, a reptér lenyűgöző adatait a reptéri biztonságról, a repülők landolásáról, a kifutópályáról, a reptéri tűzoltókról és még több tucat érdekfeszítő dologról. Például megtudtuk azt is, hogy a reptéren a madárveszély miatt külön solymászatot tartanak fenn, hogy a többi madarat távol tartsák a gépektől azok biztonsága érdekében. Utolsó mozzanatként elsétáltunk reptér erkélyéhez, hogy gyönyörködjünk a repülők fel és leszállásában.

Sikeresen szerepeltünk az iskolai Vers- és prózamondó versenyen

Osztályunkat hárman képviselték az iskolai Vers- és prózamondó versenyen. Mindhárman dobogós helyezést értek el. Mégpedig Barek Petra I., Benkő Enikő és Kun Vitold II. helyezést ért el.

Eredményesen szerepeltünk a Ki Mit Tud? - on

Az iskolai Ki Mit Tud? megmérettetésén csoportos produkcióként egy tréfás, de egyben tanulságos mesejátékot adtunk elő. A 13 szereplő előadása jelenet kategóriában II. helyezést ért el. Barek Petra és Benkő Enikő a csoportos játék mellett egyénileg is elindultak. Vers kategóriában Enikő az I., Petra a II. helyet szerezte meg.

Filmfelvétel a Ki Mit Tud?-ról

Filmfelvétel a Ki Mit Tud? - on előadott jelenet főpróbájáról

A "Gyors ész, hamar kész" versenyen

Iskolánk idén először vett részt az ercsi Eötvös József Általános Iskolában megrendezett „Gyors ész, hamar kész” matematikai-logikai területi vetélkedőn, melyen a gyerekek elsősorban logikai készségeikről, problémamegoldó gondolkodásukról, valamint memóriájukról adtak számot.

Osztályunkból 4 fős csapat indult ezen a próbán: Battai Blanka, Vass Zóra, Hrabina Ádám és Kun Vitold nagy örömünkre megszerezte 6. évfolyanon, a területi verseny II. helyezését!

Gyermeknapon

Kirándulás a Jánoshegyre

Osztályunk május 31-én, kedden Budapestre kirándult.

Először a Budai Várba mentünk ahol sok egyéb mellett megtekintettük: Munkácsy Mihály Krisztus- trilógia című művét.

Ezután a Jánoshegyre vitt az utunk. Miután vonatoztunk a gyermekvasuton, az Erzsébet kilátóból megtekintettük Budapest gyönyörű panorámáját.

A magasból végül libegővel ereszkedtünk le.

Az Állatkertben jártunk

Június elsején a Budapesti Állatkertbe látogattunk. A rengeteg állattal való ismerkedésünk után, egy fókabemutatót is megtekinthettünk, majd a játszótéren töltöttünk el egy vidám félórát.

Az Aquaworldben

A tavalyi évhez hasonlóan ismét egy felejthetetlen napot töltöttünk el a budapesti csúszdaparkban.